regnigt grått och tråkigt..

Fy, vilken trist morgon! Man har inte ens lite lite lite energi till någonting när det är så här grått och vått ute! Syrran och jag hade planerat fika på stan och promenad efteråt, men hur mycket lust har man att dra ut ungar och hundar på stadspromenad idag?? Men fika får det iaf bli. Nånstans där de har smarriga kakor (allra helst choklad) och levande ljus, mysigt måste man ha i det här murrvädret!
Fast egentligen borde jag vara hemma och reda upp grovköket som ser ut som om en bomb har briserat där inne. Även där är det kläder kläder och åter kläder, överallt. Fattar inte hur en familj på 5 personer två kattor och två hundar kan få det att se ut så här. Men omöjligt är det helt uppenbart inte! Men städa, det kan man göra vilken dag som helst, fast lite tokigt känns det allt att jag tillbringat hela veckan, när det varit fint väder, med att städa än det ena och än det andra, och tänkt att i helgen ska jag minsann vara ute, i regnet, haha! Ja där ser man, det heter väl inte "ta vara på dagen" bara för intet?
Nu skulle jag gärna ha satt in en bild på nåt mysigt levande ljus här, men jag bara orkar inte dra fram kameran och börja rigga till.. Tänd ett ljus istället och njut av myset!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0